Što uraditi kako bi u radnu okolinu uklopili generacije koje sada traže, ili će tek tražiti svoj prvi posao?

Autor: Renata Preglej Garić

Poslodavac ima nekoliko prednosti od brzog uhodavanja novih zaposlenika:

  • Obavljanje posla zbog kojeg je zaposlenik zaposlen, jer u suprotnom drugi zaposlenici preuzimaju taj posao uz svoj i dolazi do frustracije
  • Veće zadovoljstvo tog zaposlenika, kolega i nadređenih
  • Bolja radna atmosfera
  • Smanjeni turnover (broj odlazaka i novih zapošljavanja za istu poziciju)
  • Veće zadovoljstvo korisnika (internih ili eksternih)
  • Izbjegavanje troška gubitka i novog zapošljavanja zaposlenika – prosjećno 3-4 mjesečne plaće te pozicije

Sve navedeno dovodi do veća profitabilnost firme.

Nove generacije sve će manje biti spremne za početak rada. Prvenstveno zbog manje kvalitetne edukacije u periodu online škole/fakulteta, ali još više zbog nedostatka većine soft skillova.

Pa evo nekoliko prijedloga što možemo poduzeti kako bi bili spremniji za prihvat novih generacija:

  1. Uvedite ih, povežite, educirajte
  • Upoznavanje organizacije i ljudi
  • Organizirana druženja pripravnika
  • Trijade – 3 nova zaposlenika koji svaki tjedan/mjesec izmijenjuju iskustva, probleme i rješenja
  • Organiziran ručak 1 mjesečno s nekim od zaposlenika koji su duže u firmi
  • Procjena “soft” vještina svakog od novih zaposlenika
  • “Soft skills” radionice prilagođene specifičnim potrebama – niti slučajno ništa generičko
  1. Kreirajte mentorski program
  • Definirajte mentora koji je prošao mentorski program i koji će voditi nove zaposlenike
  • Oslobodite nešto vremena u mentorovom rasporedu
  • Definiranje jasne ciljeve mentora i mentoriranog
  1. Poslušajte ih, potičite i pustite da i oni vama pokažu kako.

Naime i oni imaju puno za dati. Ukoliko želite angažirane zaposlenike od početka omogućite im:

  • Sudjelovanje na novim i zanimljivim projektima
  • Pitajte ih za mišljenje kod lansiranja novih proizvoda i usluga, ili primjerice promjene procesa – imaju vrlo izražena i drugačija mišljenja od vas. Što je dobro jer i vaši korisnici imaju različita mišljenja.
  • Omogućite im dizajniranje vlastitog posla, kako upotrijebili vještine koje znaju a ne koriste u vašoj tvrtci.  Npr. digitalni marketing, upravljanje društvenim mrežama, izrada kvalitetnog videa…
  • English day (ili bilo koji drugi jezik) – dan kada baš svi pričate i pišete engleski i tako učite

I nemojte nakon 3 mj odustati i prestati sa svime.

Imati će te angažirane, educirane, lojalne zaposlenike spremne da osvoje svijet, a to je ono što vam treba kako bi vaša firma rasla.

Nije super jednostavno, ali je itekako izvedivo. Ukoliko ste spremni zakoračiti u budućnost posla, javite se pa ćemo sve osmisliti i odraditi zajedno i to potpuno prilagoditi vašoj organizaciji.