Faze organizacijskog razvoja u praksi

Autor: Renata Preglej Garić

Svjesni ste da trebate određene promjene u svojoj organizaciji, ali ne znate kako to izgleda u praksi i što konkretno očekivati?

Svaka organizacija je priča za sebe, no faze organizacijskog razvoja kroz koje prolazimo su poprilično slične za sve:

1. Ugovaranje i ulazak u organizaciju: 

Ova faza uključuje razgovore s ključnim osobama i osluškivanje kako organizacija “diše”. Ovdje se radi o početnoj snimka stanja i razumijevanju problema i potreba. Ovime postižemo dva osnovna cilja:

  • procjenu da li smo pravi match po vrijednostima, razmišljanjem i radnom etikom
  • procjenu veličinu projekta

2. Analiza:

Ova faza uključuje slijedeće korake:

  • detaljnu analizu u suradnji s vama i vašim zaposlenicima
  • definiranje točaka na kojima su potrebne aktivnosti
  • usuglašavanje zajedničkog plana

Ovo je faza u kojoj “ulazimo” puno dublje u organizaciju, a sastoji se od razgovora, proučavanja dokumenata, procesa (na papiru i u stvarnom životu, jer obično odstupaju), i načinu suradnje unutar organizacije. To uključuje i “priče s hodnika” i svaku moguću informaciju koju možemo dobiti.

3. Definiranje konkretnih mjera i plana akcije:

U ovoj fazi za svaki od uočenih problema zajedno definiramo mjere u svrhu promjena:

  • tko, što, kako i do kada treba napraviti
  • prezentacija i finalno usuglašavanje

4. Implementacija dogovorenih mjera

Ova faza uključuje:

  • kontinuirano praćenje implementacije
  • stalnu evaluaciju uspješnosti mjera
  • povratnu informaciju

Ovo je faza koja zahtjeva reakciju ukoliko neka od mjera ne daje rezultate. Naš posao u toj fazi je kontinuirano praćenje i reagiranje promjenom ili poboljšanjem kako bi došli do željenog rezultata. Ovo je ujedno i faza u kojoj je lako pogriješiti ukoliko nemamo potrebno STRPLJENJE i UPORNOST za praćenje uspješnosti uvedenih mjera. Za neke je ovo najteži dio uvođenja promjena, od kojeg pomalo bježe…

5. Završetak i izlazak iz organizacije

Ova faza uključuje:

  • Izrada i raspisivanje priručnika na osnovu kojeg ćete vi i vaši zaposlenici nastavi provoditi promjene i novi način rada

I na kraju što je vaš zadatak kao voditelja poslovanja, bez obzira da li ste vlasnik ili CEO?

Vaš jedini posao je da budete iskreni i otvoreni u tom procesu.