Faze organizacijskog razvoja u praksi
Autor: Renata Preglej Garić
Svjesni ste da trebate određene promjene u svojoj organizaciji, ali ne znate kako to izgleda u praksi i što konkretno očekivati?
Svaka organizacija je priča za sebe, no faze organizacijskog razvoja kroz koje prolazimo su poprilično slične za sve:
1. Ugovaranje i ulazak u organizaciju:
Ova faza uključuje razgovore s ključnim osobama i osluškivanje kako organizacija “diše”. Ovdje se radi o početnoj snimka stanja i razumijevanju problema i potreba. Ovime postižemo dva osnovna cilja:
- procjenu da li smo pravi match po vrijednostima, razmišljanjem i radnom etikom
- procjenu veličinu projekta
2. Analiza:
Ova faza uključuje slijedeće korake:
- detaljnu analizu u suradnji s vama i vašim zaposlenicima
- definiranje točaka na kojima su potrebne aktivnosti
- usuglašavanje zajedničkog plana
Ovo je faza u kojoj “ulazimo” puno dublje u organizaciju, a sastoji se od razgovora, proučavanja dokumenata, procesa (na papiru i u stvarnom životu, jer obično odstupaju), i načinu suradnje unutar organizacije. To uključuje i “priče s hodnika” i svaku moguću informaciju koju možemo dobiti.
3. Definiranje konkretnih mjera i plana akcije:
U ovoj fazi za svaki od uočenih problema zajedno definiramo mjere u svrhu promjena:
- tko, što, kako i do kada treba napraviti
- prezentacija i finalno usuglašavanje
4. Implementacija dogovorenih mjera
Ova faza uključuje:
- kontinuirano praćenje implementacije
- stalnu evaluaciju uspješnosti mjera
- povratnu informaciju
Ovo je faza koja zahtjeva reakciju ukoliko neka od mjera ne daje rezultate. Naš posao u toj fazi je kontinuirano praćenje i reagiranje promjenom ili poboljšanjem kako bi došli do željenog rezultata. Ovo je ujedno i faza u kojoj je lako pogriješiti ukoliko nemamo potrebno STRPLJENJE i UPORNOST za praćenje uspješnosti uvedenih mjera. Za neke je ovo najteži dio uvođenja promjena, od kojeg pomalo bježe…
5. Završetak i izlazak iz organizacije
Ova faza uključuje:
- Izrada i raspisivanje priručnika na osnovu kojeg ćete vi i vaši zaposlenici nastavi provoditi promjene i novi način rada
I na kraju što je vaš zadatak kao voditelja poslovanja, bez obzira da li ste vlasnik ili CEO?
Vaš jedini posao je da budete iskreni i otvoreni u tom procesu.