Koji je najčešći razlog nezadovoljstva zaposlenika?

Autor: Renata Preglej Garić

Najčešći razlog nezadovoljstva zaposlenika nije plaća, benefiti i sl., već činjenica da se njima nitko ne bavi na pravi način. I da, mogli bi to onda svaliti sve na prvog nadređenog, no nije to problem samo nadređenog već cijele organizacije. To znači da ne postoje potrebni alati, procesi, strukture koji omogućavaju da se bavimo zaposlenicima.

Što može “nepostojati” u organizaciji?

  • Definirane radne uloge i opisi poslova – i to ne generičke već konkretne jasne i prilagođene baš toj organizaciji
  • Jasan proces i mogućnosti napredovanja – tko, kada i zašto može dobiti koliku plaću i koju ulogu – što treba napraviti i koje vještine posjedovati
  • Sustav zadavanja jasnih ciljeva i posljedično nagrađivanja te komunikacije istog učestalo sa zaposlenicima (evaluacijski razgovori minimalno svaka 3 mj kako bi zaposlenik znao kakva je situacija) – sve to zovemo upravljanje učinkom
  • Sustav upravljanja talentima – što ćemo s njima kad ih prepoznamo?
  • Prepoznavanja potencijalnih zamjenika
  • Mogućnosti job crafting -a
  • Kultura feedbacka i razvoja svih unutar organizacije
  • Relevantne edukacije (jer one usputne koje uzmete da bi ljudima eto dali nešto reda-radi ne poboljšavaju zadovoljstvo)
  • Kultura učenja iz grešaka…

ILI

Sve, ili dio, toga postoji, ali se u svakodnevnom životu i radu organizacije ne koristi jer:

  • svakodnevni izazovi se stavljaju ispred toga (važniji je klijent, ili kratkoročni EBITDA cilj – iako i jedno i drugo dolazi kao posljedica rada motiviranih i zadovoljnih zaposlenika)
  • glavni ljudi u organizaciji ne inzistiraju dovoljno da svi koriste dostupne alate (ili ih ni sami ne koriste)
  • nismo oslobodili dio vremena za razgovore/učenje/edukaciju

 

To su sve izgovori. I da tim se poslovima treba baviti. Ljudima treba baviti odjel ljudskih potencijala. Ljudima se treba baviti njihov menadžer, točnije lider. Točnije vi.